Landelijke campagne De week van de Pijn 26 september – 1 oktober 2016

Tijdens de 1ste Week van de Pijn, van 26 september tot en met 1 oktober 2016, werd chronische pijn bij een breed publiek onder de aandacht gebracht.

Meer dan 2 miljoen Nederlanders leven met chronische pijn. Dat heeft niet alleen grote invloed op het dagelijks leven, relaties en werk van pijnpatiënten, maar is ook een maatschappelijke kostenpost van formaat: zo’n 20 miljard euro per jaar. Toch is er helaas nog te weinig herkenning en erkenning voor dit probleem en de pijnpatiënt. Er is veel meer onderzoek en onderwijs nodig. En effectieve pijnbestrijding vraagt om een betere samenwerking tussen behandelaars, het liefst onder regie van de patiënt zelf.

Op het programma stonden twee grote congressen, tal van evenementen in het land, de bijzondere documentaire ‘Om gek van de worden’ de spannende triller ‘Anoniem’ en twee kinderboekjes met pijn in de hoofdrol.

DWP_logo_NIEUWEKLEUR_db1a21           Meer info vindt u op onze campagne-website: www.deweekvandepijn.nl