Plan: landelijke manifestatie en publiciteit

 in Algemeen, Blog, De Week van de Pijn, Film, Happy Motion, Pijn Samen

De Week van de Pijn 2016 zoals die er uit kan zien; CONCEPT-versie

De manifestatieweek is bedoeld voor professionals, patiënten, hun mantelzorgers en directe omgeving zoals werkgevers, verzekeraars en gemeentes vanwege de WMO. Concreet bestaat de De Week van de Pijn uit:

  1. Een congres, al dan niet op te splitsen in twee delen of dagen:
  • Een deel voor zorgprofessionals en medici om het onderwerp chronische pijn meer uit te diepen, dit congres is ook gericht op een betere kwaliteit van leven voor de pijnpatiënt.
  • Een deel voor werkgevers, gemeentes en arbeids-gerelateerde bedrijven of verzekeraars: gericht op een meer effectieve behandeling van, en aandacht c.q. begrip voor chronische pijn.
  1. Media-aandacht via brede publicaties in landelijke bladen. Ook via radio en TV (onder andere interviews met kopstukken uit de wereld van chronische pijn, naast een debat over bij een actualiteitenprogramma.)
  2. De ontwikkeling en lancering van educatief beeldmateriaal (lesmodules voor professionals, werkgevers, mantelzorgers en patiënten). De inhoud wordt bepaald door de projectleden van Pijn Samen.
  3. Tevens wordt een educatieve module ontwikkeld voor kinderen, waarvoor samenwerking wordt gezocht met TV-programma’s voor de jeugd zoals Klokhuis.
  4. De première van een documentaire-film over pijn. Deze gaat in op het herkennen en erkennen van de pijn en hetgeen effectievere behandeling tot gevolg kan hebben. We moeten de impact van een dergelijke film in termen van ‘landelijke promotie’ van deze thematiek niet onderschatten.Naast het vertonen tijdens de De Week van de Pijn willen we deze filmdocumentaire ook aanbieden voor uitzending bij de landelijke omroepen en bij het IDFA. De eerste stappen daartoe zijn al genomen. We volgen en filmen daarvoor al anderhalf jaar kinderen, volwassenen en ouderen met langdurige chronische pijn.
  1. Kleinschalige landelijke events, georganiseerd door studenten van de opleiding Pijnconsulent Hogeschool Arnhem Nijmegen en door organisaties die zich richten op chronische pijn en die zich openstellen voor publiek. Voorbeelden daarvan zijn: DC-Klinieken, het Landelijk Netwerk Oefentherapeuten Chronische Pijn en de Nederlandse Vereniging voor Acupunctuur.
  1. Een Publieksdag en landelijke activiteiten over chronische pijn, onder andere met een beurs, een markt en entertainment. Het is belangrijk om ‘pijn zichtbaar te maken’ door landelijke awareness te kweken bij het grote publiek voor de persoonlijke en maatschappelijke problemen rondom chronische pijn. Wij denken o.a. aan de presentatie van beschikbare pijn-apps, een Pijncampagne in Openbare Bibliotheken door het gehele land met de uitgave van een bundeling verhalen ‘Pijn is van niemand en van ons allen, lezingen en workshops door ‘pijnprofessionals’. Alle activiteiten worden zorgvuldig op elkaar afgestemd en gaan samen met een nationale (digitale) mediacampagne, tv-optredens en persconferenties.

Terug naar plan

Aanbevolen berichten